24 de des. 2011

"Pedra i Sang"

No és la meva intenció fer una crítica teatral perquè ni en se, ni ho he fet mai. Tan sols vull descriure el que em va sembla o vaig sentir veient ahir al vespre l’obra de teatre “Pedra i Sang” al claustre del Monestir de Sant Cugat.

No sabia que res de l’obra fins que una setmana abans la Dolors Vilarasau em va preguntar si havia anat alguna vegada, vaig respondre que no i llavors em va fer cinc cèntims sobre els esdeveniments que van succeir la nit de la missa del gall del 1350 al Monestir, i les seves posteriors conseqüències. Em va semblar fascinant i vaig decidir anar-hi.

Em vaig trobar una obra molt interessant i que es té lloc al ben mig en un lloc privilegiat, una joia arquitectònica. Sabia que estrenàven canvis importants després de tants anys, i que hi havia molta expectació a com ho rebés la gent, però jo no els puc valorar ja que no havia vist l'obra previament.

La sensació que vaig tenir és que estaven actuant només per mi, com si fos al menjador de casa… És una sala petita del claustre amb un aforament limitadíssim. Això fa que tot tingui un encant especial i fins i tot quan canten (que ho fan espectacularment bé!) la sonoritat et transporta 7 segles enrere. Els actors actuen a un pam teu i aquesta situació fa que et sentís part de l’obra, un actor més..

Llavors, amb la meva imaginació habitual, no vaig poder evitar pensar què passaria si les funcions que podrem veure aquests dies de Nadal en comptes de ser fetes per actors santcugatencs la fessin actors mediàtics. Posats a imaginar…

Imaginem que l’obra la patrocines “Porcelanosa” o “Channel”, que hi hagués un “photocall” on no poguessim anar amb texans i americana fos obligatori l’esmòquing, que en comptes de la gent del poble vinguessin la Penélope i el Bardem o que les entrades valguessin 350€ i no els 15€ que valen ara… senyors: Hi hauria hòsties per entrar-hi!

Recomano a la gent, no només de Sant Cugat, que vingui a veure-la. No sigueu babaus i espereu que que aquesta història es converteixi en super producció per anar-hi… Que els de Barcelona esteu només a 20 minutets home! I podreu gaudir del meravellós centre que tenim a Sant Cugat, sense res a envejar al passeig de Gràcia barceloní!

A més, si veniu a les funcions de Nadal o Sant Esteve us ajudarà a oblidar-vos de les 36.800 calories que us heu fotut per dinar i us obligarà a aixecar-vos de la taula abans d’acabar amb l’ampolla d’anis sencera…

1 comentari:

  1. Sr. Jordi Musoy,
    a Ràdio Illa Formentera ens agaradaria fer-li una entrevista en el nostre programa magazine de dissabtes (@illadeltresor).
    Per si és del seu interès, el nostre mail de contacte és radioilladeltresor@gmail.com
    Salutacions cordials,
    T.Roig

    ResponElimina