16 d’abr. 2012

Article publicat al Diari de Sant Cugat 15/04/12

Poble o ciutat? Aquesta és la qüestió..

Sovint tinc un dubte que encara no tinc resolt, a Sant Cugat què som: un poble gran o una ciutat petita? "Small city" o "Big town"?

Depèn amb qui parlo em diu que som una ciutat i altres que diuen que no hem deixat de ser un poble, més gran que abans, però un poble en definitiva.

Actualment som la tercera població en nombre d'habitants del Vallès Occidental, amb un espectacular creixement en el nombre d'habitants els darrers 12 anys d'un 49%.

Si ens comparem amb Sabadell o Terrassa sembla que siguem un poble. Tant Sabadell com Terrassa es mouen al voltant dels 200.000 habitants cadascuna mentre a Sant Cugat estem actualment en 83.000. I el sentiment majoritari allà és que son una ciutat.

Si ens comparem amb Rubí tenim 10.000 habitants més però allà es consideren majoritàriament un poble, en canvi aquí m'he trobat amb força gent que considera que Sant Cugat és una ciutat. Curiós..

Què fa que es tingui la percepció de ser un poble o una ciutat, el nombre d'habitants o la sensació que tenen les persones que habiten?

Intento resoldre els meu dubte al diccionari d l'Institut d'Estudis Catalans i diu:

Ciutat: Població gran que té més preeminències que una vila. Població gran per contrast amb les viles, els pobles i el camp.

Poble: Conjunt dels habitants d'un territori, d'un país, units per vincles socials i polítics i per una identitat cultural comuna forjada històricament.

Els meus dubtes no tan sols no es resolen sinó que augmenten.. Per una banda considero que som una ciutat però també tenim alguna cosa de poble. Podríem considerar que som una ciutat que encara no ha deixat de ser poble?

Potser seria una bona definició si no fos tan llarga... Què en penseu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada